Geoblog.pl    krzeminy    Podróże    Australia    Lake Gordon & Gordon dam

Lake Gordon & Gordon dam

Australia
Australia, Strathgordon

Jedziemy ok 300km, zeby zobaczyc zapore Gordona. Jakies 100km przed zapara mijamy ostatnie miasteczko oznaczone na mapie, sprawdzam pozostala ilosc paliwa, starczy na jakies 150km. OK, zatankuje w miasteczku Strathgordon, zbudowanym jako zaplecze dla budujacych zapore. Droga wiedzie przez las deszczowy, ostatnie 30km jedziemy w dolinach gorskich. Wspaniale widoki, a przyroda przypomina nam Nowa Zelandie. W lesie mijamy obozowisko ekologow demonstrujacych przed wycinka tutejszych lasow (Upper Florentine). Sprawa jest dosc powazna, ekolodzy klada sie na drodze przed jadacymi pojazdami wiozacymi sciete drzewa, wchodza i koczuja na drzewach przeznaczonych do sciecia. Pozdrawiamy ich i jedziemy dalej. Dojezdzamy do miasteczka Strathgordon. Miasteczko jest wyludnione, nie ma zywej duszy! Podjezdzamy do jedynego dystrybutora z paliwem, zlokalizowanego na dziedzincu motelu i przed wejsciem do informacji turystycznej. Uuffff, jest stacja, zostalo mi paliwa na ok 50km. Wchodzimy do budynku, a tam nikogo nie ma! Zostawiona notatka mowi ze sa zamknieci dla zwiedzajacych. Wyobraznia zaczyna dzialac. nie ma paliwa, nie damy rady dojechac do kolejnej stacji! Ewa znajduje kolejna notatke z telefonem do opiekujacego sie motelem. Wyjmuje komorke, ale zasiegu brak w takiej okolicy. Po chwili znajdujemy bezplatny automat. Dzwonimy, odbiera Dan i kaze nam jechac do miejscowosci oddalonej o 74km i ze sa zamknieci dla publiki. Prosze i tlumacze ze jest to niewykonalne dla nas. Ufff zgadza sie przyjechac za 15min. Po 45min wychodzi z budynku. Czyzby tam byl caly czas?! Niewazne, tankujemy i ok 18 jedziemy 12km do zapory. Mistrzostwo inzynieryjne! Cudo mysli inzynierskiej ktore warto zobaczyc i podziwiac jak zintegrowalo sie z przyroda.
W drodze powrotnej z zapory, po jakis 120km idziemy na szlak zobaczyc Russell Falls, (bardzo popularny widok na znaczkach).