Geoblog.pl    krzeminy    Podróże    Nowa Zelandia    w Alpach Południowych

w Alpach Południowych

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Mount Cook National Park

W Parku Narodowym Mount Cook spedzamy caly dzien na wedrowkach. Mamy sloneczna pogoda i jakie widoki!!!
Wybieramy dwa szlaki: Hooker Valley oraz Blue Lakes&Tasman Glacier Lake.
Pierwszy z nich nalezy do bardziej popularnych (ok.4h w obie strony). Na szlaku przechodzi sie przez dwa wiszace mosty, a trasa konczy sie widokiem na lodowiec Hooker. Na drugiej trasie atrakcja sa blekitne gorskie jeziora (tylko z nazwy, bo w rzeczywistosci sa zielone:), w ktorych w lato podobno mozna sie kapac. Idziemy dalej na szczyt, skad rozposciera sie przepiekny widok na lodowiec Tasmana, ktory splywa do Tasman Valley.
Kolor jeziora jest mlocznolazurowy, widac tez spore bloki odrywajacego sie lodu.
Na Mount Cook nie prowadza zadne szlaki, brak kolejek czy wyciagow. Pozostaje podziwianie gory u podnoza. Mount Cook ksztaltem przypomina piramide a w jezyku maoryskim Aoraki oznacza "przewiercajaca chmury".